Rozcestí

24. listopadu 2012

Sobotní oběd

Pěkný sobotní den! Je sobotní dopoledne a většinou jsem víkendy mimo domov, ale dneska nikam nemusím a tak mám z toho velkou radost, že mohu lenošit. Dnes si udělám odpočinkový den a uvařím u nás dnes já. Budu vařit jen pro maminku a mě tak udělám zdravý, ale chutný oběd, který zvládne každý.

Kuřecí bylinková směs s rajčátky

Oficiální fotka z kuchařky Vaříme zdravě bez cukru - info níže

 Ingredience:

    500–550 g kuřecích prsních řízků
    2 lžíce panenského olivového oleje na marinádu
    1 lžíce sojové omáčky
    1 lžíce octa
    2 lžičky kurkumy
    Trošku šafránu
    ½ lžičky estragonu
    ½ lžičky mletého bobkového listu
    ½ lžičky sušené bazalky
    1 rovná lžička saturejky
    160 g cibule
    50 g česneku
    250 g Cherry rajčátek
    120 g kedlubny
    50–60 g olivového oleje pod cibulku
    čerstvá nebo mražená pažitka
    mořská sůl

Miluju kuřecí maso na všechny způsoby!
Kuřecí maso naložené bylinkami vždy získá skvělou chuť i vůni. Kuřecí řízky nakrájíme na úzké proužky, které se pak v marinádě lépe naleží. V misce promícháme ol. olej, ocet, sojovou omáčku a všechno koření.
Marinádou zalijeme nakrájené a trochu!! posolené kuřecí maso a dobře ho v marinádě promísíme, aby se marinádala dostala všude ze všech stran.
Necháme ho chvíli naležet. Já osobně ho ráno připravila v poledne ho už budu dělat, ale je vhodné si ho nechat i přes noc uležet.
Před přípravou

Na ol. oleji orestujeme 2-3 min. pokrájenou cibulku, kterou jsme si předtím s česnekem připravili. Pak přidáme česnek, který jen chvilku prohřejeme aby nezhořkl a přidáme kuřecí maso i s marinádou.
Kuřecí maso budeme opékat na cibulce a česneku, až se "zatáhne" a zesvětlá ze všech stran a poté k téměř hotovému masu přidáme pokrájemnou kedlubnu na menší jemné plátky a necháme chvíli dusit.
Pak již jen přidáme na čtvrtky pokrájená malinká rajčátka, můžete i pár vlašských ořechů na dochucení. Dlouho ale nedusíme, aby rajčátka se nesloupla.

Až se rajčátka porhřejí, ukončíme přípravu a hotovou směs posypeme čerstvou nebo mraženou pažitkou, která nám oběd hezky dobarví.

Podávat budeme s dušenou rýží a teď už nám jen chybí prostřít stůl a můžeme podávat! Přeji dobrou chuť. :)

Ještě na závěr - recept jsem dostala od mé známé, která si ho hrozně pochvalovala(já s ni souhlasím) a používá kuchařku - Vaříme zdravě bez cukru - aneb chutná strava pro zdravé i nemocné. Jsou tam opravdu moc chutné recepty a já osobně tento miluju. Omlouvám se, že jsem nepřidala vlastní fotku, ale bohužel mám rozbitý foťák. V nejbližší době to napravím. :)

+ V žádném případě nemusíte mít na dietní oběd potraviny, které vám nechutnají, ale jsou jen dietní. Na oběd si můžete udělat prakticky cokoliv až na výjimky. Mezi nevhodné potraviny patří knedlíky (houskové, kynuté, bramborové), sladká jídla, tučné potraviny... Z ostatních potravin si můžete vytvořit velmi chutný, zdravý oběd. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat