Rozcestí

10. ledna 2013

Co k svačině?

 Po vydání předešlého článku se mi ozvalo pár slečen s otázkou co si dát/dávám k svačině? Že snad jiné kombinace než rohlík na tisíc způsobů neexistuje. Je tolik tolik jídla a nabídka trhu tak široká, co si můžete dát! :)
K svačině nezapomínejte na ovoce/zeleninu. Každý den, by jste i když hubnete měly sníst jeden kus ovoce! :) Ráno především ovoce a odpoledne zeleninu.
Já osobně si dávám k svačině to, na co mám v daný den chuť a jak mám náročný den/hlad, ale také podle toho, kde se zrovna nacházím.
Co si tedy dát?
- jogurt - mnoho kombinací, já osobně ho miluju s musli
- tvaroh
- kefírové mléka
- ovoce
- zeleninové a ovocné saláty
- obložené zdravé talíře
- různé domácí "zdravější" muffinky, placky(např. mrkvové) apod.
 -tortily s kuř. masem a zeleninou
- rýžové/kukuřičné chlebíčky
- poté klasika jako je pečivo, což já moc nedoporučuju pokud chcete zhubnout - zdravé "sendviče" - zelenina - okurek, rajče, ledový salát, tousty na x způsobů

Tvaroh, jogurty můžete jakoliv ochutit. Chuti se meze nekladou. Ať už přidáte lžičku medu či třeba musli.
Jogurty, tvarohy si kupujte především neslazené, bílé a dochucujte si je až sami doma. :)
Při dietě jsou vhodné jogurty mezi 2-3% (např. Pilos cca 400ml - 10,50). Nevhodné jsou nízkotučné výrobky (0,1%tuku apod.). Moje nejoblíbenější jogurty jsou zmiňovaný Pilos, ale musím zmínit i Hollandii, ale ta je už % jinde. :)
Saláty - jakékoliv - ať už slané, sladké či zeleninové. Od těstovinového, po kuskus jak na sladko/slano. A problém se zálivkou vyřeší klasický bílý jogurt. :) 
Moje oblíbené saláty - salát z červené řepy a mrkve - obojí nastrouhat a pouze lehce dochutit dle chuti
Rucolový salát se šmakounem - ředkvičky nakrájíme na čtvrtky, z mrkev nastouháme, šmakouna nakrájíme na kostičky. Vše promícháme s rucolou a zakápneme olivovým olejem. Přikousnout můžeme tmavý chléb či toust - já mám ráda zapečený toust (na styl topinek, udělaný v topinkovači bez oleje)
Mrkvovo - zelný salát - mrkev a zelí nastrouháme na hrubo do misky. Pokypeme citronovou šťávou a sirupem z agáve. Nakonec promícháme s jogurtem a podle chuti osolit.
Červená řepa a jablka - Řepu oloupeme a nastrouháme na struhadle, stejně jako jablka, poté promícháme, a dochutíme citronovou šťávou.
Šopský salát - každá určitě přípravu zná, jen u hubnutí pozor na tučnost balkánského sýru
Rajčatový salát
Kuskusový salát s tuňákem - Nakrájíme vejce uvařené natvrdo, nakrájíme zeleninu na kostičky - paprika, okurky, cibule. Poté připravíme kuskus podle návodu a necháme vychladnout. Kuskus, nakrájenou zeleninu, fazole a vejce smícháme a přidáme jogurt a tuňáka. Salát dochutíme solí, pepřem a promíchat.

A další.. 
Klasické saláty jako je těstovinový apod. sem zde ani nepřidávala. Tady je jen pár mých oblíbených, které mě zrovna napadly. :)

Ovocný koktejl - můj tip - Slít dohromady jogurt/kefírové mléko/obyčejné mléko (podle toho co Vám chutná) + nakrájené ovoce (banán, kiwi, jahody, popřípadě se dají i mražené maliny, borůvky) + vločky
Mě osobně to zasytí a je to plno hodnotná svačinka třeba na dopoledne díky těm vločkám, jogurtu a ovoci :)

+ přidávám fotku chlebu, který já osobně miluju!
Kamarád vlastní pekárnu Gobe a peče to nejlepší (zdravé a kvalitní) pečivo.

Dýňový chléb - miluju ho. Lepší chleba jsem nejedla. Bez barviv, "eček" apod., z kvalitních surovin. S kousky semínek
Proto i vy se zajímejte jaké počivo kupujete. Zajímejte se k to, z čeho bylo pečeno a nezapomínejte, že spousta druhů pečiva bývá pouze přibarvováno! :)

7 komentářů:

  1. Dopolední svačiny jsou pro mě nejjednosuší, tam si mohu dát cokoliv, sladší, ovovce a tak..
    Odpolední už jsou pro mě oříšek a vždy dumám co si vlastně dát! :))
    super článek a mnohým určitě pomůže!;))
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
  2. Ty bláho. Zrovna jsem narazila na tvůj blog a jsem ohromená tvým "hubnoucím" úspěchem :)To je můj sen takhle vážit :D Jsem na tom teď jako ty předtím, takže si tě přidávám jako motivaci a určitě sem ještě zavítám! :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, chci tě poprosit o názor, pokud máš chvilku času. Nevím si s jednou věcí.
    Zpravidla se dostanu ke cvičení (do fitka, do bazénu..) až kolem osmé hodiny večer. Před tím si dám třeba jablko, mandarinku.
    Vracím se až kolem půl desáté/ desáté. Vyčerpaná po dané aktivitě. A dám si normální večeři, tj. třeba dnes krůtí maso (100 g) s rýží (hrst) a čerstvou zeleninou. Je to tak správně? Všude se píše, že po tréninku si má člověk dát nějakou večeři bohatou na bílkoviny i sacharidy. Ale co když se člověk ze cvičení vrací v půl desátý večer? Měla bych si dát jen salát?
    Díky moc za případnou odpověď :)

    OdpovědětVymazat
  4. Je ohromující, co jsi dokázala :) Moc ráda se tvými radami, recepty, inspiruji :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, chtěla jsem se zeptat jaké fazole dáváš do toho kuskusového salátu s tuňákem :). Velmi mě zaujal a ráda bych ho zkusila ;).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, dávám klasické červené fazole :)

      Vymazat
    2. To ano, ale myslela jsem jestli jsou z konzervy, nebo normální a vaříš je :)

      Vymazat