Rozcestí

5. prosince 2012

Taky vám není dobře, když vidíte malé obézní dítě ládující se hranolkama?

Přeji hezký středeční den, i když počasí nám moc nepřeje.

Ráno byla hrozná zima a hrozně to klouzalo - co si budeme povídat, máme tady už prosinec. Sedím ve škole, mám celý den nudné hodiny, spoustu písemek a sedím už druhou hodinu na komunistických počítačích, kde jen čekáte, kdy se Vám rozpadne. :D Po škole mě čeká autoškola, takže domů se vrátím až večer. Dnes u mě vedou krabičky - svačina, oběd i druhou svačinu sem si připravila doma, abych nemusela kupovat nezdravé pochoutky - jak jste na tom vy?

Po nudném flákání na internetu ve
škole mi na fb stránce padl do očí
nápis: Obezita u dětí 
Číst dále ->

No k tomu už samo o sobě není co říct.
V první řadě chci říct, že jsem zatím mladá studentka a děti nemám, ale mám to štěstí už být tetičkou a i když s mojí švagrovou vedeme špatné vztahy tak občas vidím, čím se můj synovec láduje. Opravdu se nestačím divit čím většina mladých maminek své děti krmí a je jim to úplně jedno.

Dobrá životospráva = dobrý základ do života - nepletu se?

Musím přiznat, že jsem vyrostla také se špatnými stravovacími návyky. Nebudu se nijak ospravedlňovat, protože je to tak, ale včas sem si to uvědomila. Pocházím z typické české prajzské rodiny(Opavsko) kde se všichni řídí tím - čím víc, tím líp a samozřejmě nesmí chybět klasická česká kuchyně - knedlíky, hutné zahuštěné polévky. Ať to dítě hezky papá a ještě čokoládku po náročném obědě, ale také k svačině.

Jaké mají děti v Česku stravovací návyky? Vstup od rodičů do života? Obézních lidí stoupá a především bohužel i obézních dětí - lidé se diví, ale je opravdu se čemu divit?
Podívejte se okolo sebe - spolužáci ve škole, kolegové v práci - i když to nejsou děti, jak se odjakživa stravují? K čemu vedou své děti?

Vidíte to ve škole, na každém rohu - děti nejsou vedené k snídani, protože nemají na nic čas a rodiče na své děti už vůbec nemají čas - natož si přivstat o 5 minut. Svačiny si velké procento dětí kupuje ve školním bufetě, ale žádná zdravější svačinka to nebude. U nás se nejvíce preferuje sladké pečivo, bageta a k tomu nejlépe Cola. Ti co si nosí svačinky z domu tak to také není žádná sláva - nejčastější základková svačina? Bílej rohlík/chleba s máslem/margarínem a pořádným kouskem tučného salámu (napadá mě Vysočina:D), paštika či sýr a ze sladké varianty nutela. Oběd ve školní jídelně, po příchodu domů či cestě ze školy si děti dají na co přijdou první, nakoupí ve večerce svačinu, protože mají stejně hlad a  ty děti ani neví co si vzít a co se svým tělem dělají. V především pozdějším věku a dorůstání na to pomalu přicházejí, ale už je pozdě.

Nevyvážená strava = únava? hrozný hlad - "žravky"? Ano, i tohle způsobuje špatná strava.
Kila neúprosně rostou nahoru a ručička na váze ukazuje čím dál víc. Je to tak správně?
Možná je čas si uvědomit jak se stravujete vy a jak učíte své děti. Hranolky se smažákem učitě není plnohodnotný oběd. A opravdu to není jen o tom, že by jste museli jít pouze zeleninu. :)

A ano, jsou tu i tací co vedou své děti správně, ale dnes narážím na ty, co to dělají špatně. Drtivá většina nemá ani potuchy jak jíst správně.  Zamyslete se nad sebou - není to jen o krásné postavě, ale i o tom být zdravý a cítit se dobře.

Pokud bude mít dítě v dospělosti rozum bude nadávat sobě i rodičům - jako já, ale já to naštěstí vzala pevně do svých rukou



Vývážený a pestrý jídelníček = dobrý začátek do života

1 komentář:

  1. Já úplně šílím, když vidím obézní rodiče, které jdou s dětmi na oběd do McDonaldu, KFC a podobně. Ty děti toho sní dvakrát víc než já v 21 letech :( Je to šílené!

    OdpovědětVymazat